Assembly ile yazdığınız programlar sadece sizin istediğiniz kodları içerirler.Bu yüzden çok küçük programlar yazabilirsiniz. örneğin 800 byte büyüklüğünde olup pencere çıkartan programlar yazabilirsiniz.
Tom Raider : Dark Angel adlı oyunu oynadınız mı. Oyun açılmadan önce yaptığınız ayarlarda SSE,3DNow,SSE2 gibi SIMD sistemlerinin kullanılıp kullanılmayacağını ayarlayabiliyorsunuz. MMX,SSE,SSE2,3DNow gibi sistemlerle renk,matris hesaplamalarınızı çok daha hızlı yapabilirsiniz.Bu tekniğe kısaca SIMD(Single Instruction Multiple Data) denilmektedir. Assembly ile bu yöntemleri kullanabilirsniz.
C++ ile uygulamanın imkansız olduğu programlama tekniklerni assembly ile kullanabilirsiniz.
Bir program yazalım girilen fonksiyonun grafiğini çizsin. Doğal olarak önce verilen stringi paçalayan ne yapılması gerektiğini anlayan bir fonksiyon yazacaksınız. Bunu c++ ile yazdığınızda ve fonksiyonu her çağırdığınızda verilen string’i tekrar ayrıştırmak zorunda kalacaksınız.Veya bunun benzeri olan bir işlem yapacaksınız. Ama assembly kullanırsanız programınız verilen fonskyonun işlemlerini yapan yeni bir program parcası oluşturabilir. Ve kat kat daha hızlı çalışan bir program elde etmiş olursunuz